یادداشت؛ سمیه ولیان / بنفشه اسداله زاده

روز شهدا روزی برای یادآوری ایثار مردان تاریخ ساز در تقویم رسمی کشور بیست ودوم اسفند به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامیده شده است.

روز بزرگداشت شهدا (۲۲اسفند) روزیست که آحاد جامعه در این روز مشغول تهیه و تأمین نیازهای اساسی و ضروری زندگی و آمادگی برای شروع سال جدیدند، ولی در لابه‌لای این جنب و جوش و شور و علاقه برای آماده شدن آغاز سال جدید باید یادمان نرود که مردانی بودند که برای تحقق آرامش امروز ما از گران بهاترین و بالاترین سرمایه خویش گذشتند و با حضور در جنگ تحمیلی و تحمل سختی‌ها و دشواری‌ها در برابر تجاوز و خودخواهی‌های دشمنان ایستادند و از مرز و بوم کشورمان دفاع کردند.
به همین دلیل نامگذاری روز بزرگداشت شهدا در اسفندماه و تقارن این روز با حلول ماه رمضان سال ۱۴۰۲ را تلنگری بزرگ برای مردم ایران می دانیم که سال جدید را با یک بیعت مجدد با شهدا‌ آغاز کنند، زمانیکه سر سفره ی افطار می نشینیم و با صدای دلنشین الله اکبر روزه مان را باز می کنیم، بیاد عزیزانی که برای آرامش و امنیت ما جنگیدند باشیم.

به قول شهید مرتضی آوینی پندار ما این است که ما مانده ایم و شهدا رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده اند.

اشتراک‌ها: