به گزارش رسانه سمن ها، در طول سال های متمادی همکاری و همراهی  تشکل های مردمی در کشور، دریافته ایم که این نهاد ها با چالش های متنوعی در سطوح مختلف اعم از مدیریت، جذب منابع،  ارائه خدمات و‌… مواجهه هستند.

از سویی دیگر بررسی تجربیات کشور های توسعه یافته در بخش اجتماعی نشان می‌دهد که حرفه ای سازی این بخش بدون وجود پشتوانه های علمی و دانشی کاملا امکان پذیر نیست .

امروزه در بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا ، دوره های آموزشی تخصصی مرتبط با تشکل های مردم اعم از موسسات خیریه ، سمن ها ، بنیاد ها و… ارائه می شود. علاوه بر این مدارس و آکادمی های تخصصی نیز در کشور های مختلف دنیا به منظور حل چالش های دانشی و مهارتی تشکل های مردمی شکل گرفته اند و به ارائه مفاهیم تخصصی در این عرصه می پردازند .

برای حل چالش های ذکر شده و رشد و توانمند سازی فعالان عرصه اجتماعی، ایده تاسیس مدرسه اجتماعی گراف درسال ۱۳۹۹ شکل گرفت . بر این اساس در طول این سال ها گراف تلاش کرده است تا مبتنی بر متون علمی بروز دنیا ، با بهره گیری از تجارب و درس آموزه های نهاد های موفق داخلی و خارجی به ارائه خدمات مختلف توانمند سازی در عرصه فعالیت اجتماعی بپردازد.

اشتراک‌ها: