سومین جشنواره روستایی شو در ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات ستاد توان افزایی و حمایت از سازمانهای مردم نهاد شهر تهران برگزار شد.

به گزارش رسانه سمن ها، سومین جشنواره روستایی شو در ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ مصادف با روز ملی کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی و با حضور ابوالفضل میرقاسمی رئیس هیئت مدیره کانون توسعه کارآفرینی روستایی اندیشه پویا ، خانم دکتر فهام دبیر علمی جشنواره ( بصورت مجازی ) ، لیلا طاهری مدیر عامل کانون توسعه کارآفرینی روستایی اندیشه پویا، دکتر طهماسبی مدیرکل توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری ، دکتر محمد مهدی فتورچی رئیس هیئت مدیره انجمن ترویج فرهنگ مسئولیت اجتماعی ، ملیحه خلقی مدیر دفتر مشارکت با تشکلهای ستاد سمن‌های شورای شهر تهران ،عرفان هودی  مدیر عامل کارگزاری هوشمند رابین و فرهاد مسعودی برگزیده اولین دوره جشنواره روستایی، توسط کانون توسعه کارآفرینی روستایی اندیشه پویا (تکرا) و در سالن اجتماعات ستاد توان افزایی و حمایت از سازمانهای مردم نهاد شهر تهران برگزار شد.

در ادامه لیلا طاهری، مدیرعامل تکرا ضمن ارائه ی گزارشی از سه دور جشنواره روستایی شو، افزود: تکرا در نظر دارد ایده جشنواره روستایی شورا در سطح فراملی و بین المللی برگزار کند.

در ادامه برنامه عرفان هودی، مدیرعامل کارگزاری هوشمند رابین به معرفی سکوی تامین مالی جمعی فرابورس و نقش این روش در توسعه کارآفرینی در کشور پرداخت.

فرهاد مسعودی برگزیده اولین دوره جشنواره روستایی شونیز در قالب انتقال تجربیات خود بعد از حضور در جشنواره روستایی شو سخنرانی کرد.

در این جشنواره برگزیدگان روستایی در ۵ بخش: روستای نوآور، روستایی نوآور، دهیار نوآور، صندوق خرد نوآور و تعاونی نوآور و به سبک TEd سخنرانی کردند.

گفتنی است در این دوره بخش جدیدی تحت عنوان آرزوی آبادانی به جشنواره افزوده شده است که منتخبان آن افرادی هستند که در مسیر کارآفرینی قرار دارند و آرزویی را در سر می‌پرورانند.  در این بخش نیز ۴ نفر از این برگزیدگان که در پروژه ی ارتقای ظرفیت‌ سازمان‌های جامعه مدنی (CSOs) جهت مشارکت در فرآیند مدیریت جنگل و تحقق رشد پایدار در منطقه جنگل‌های هیرکانی ایران شناسایی شده اند نیز سخنرانی و داستان و آرزوی خود را مطرح کردند.

حامیان این دوره از جشنواره روستایی شو عبارتند از: وزارت جهاد کشاورزی، ستاد توان افزایی و حمایت از سمن های شهر تهران، سازمان ملی کارآفرینی ایران،شرکت کارگزاری هوشمند رابین، شرکت همسفر اول و رسانه روستا tv.

در پایان برنامه برگزیدگان جشنواره روستایی شو در بخش های مختلف معرفی شدند:

عارف آهنگر در بخش روستایی نوآور
علیرضا حسینی در بخش روستایی نوآور
علی قاضی خانی در بخش دهیار نوآور
رضا محمد جانی در بخش دهیار نوآور
حسن غلامی کریم آباد در بخش دهیار نوآور
نازیلا سیاه منصور در بخش صندوق نوآور
عصمت کرمی در بخش صندوق نوآور
خدیجه سعید پور در بخش صندوق نوآور
شیدا رضایی در بخش صندوق نوآور
صغری نیکوکار در بخش تعاونی نوآور
عاطفه بختیاری در بخش روستای نوآور
مهدی روحی در بخش دهیار نوآور

همچنین فاطمه نعمتی، سکینه یاوری، زری امیر پور و جواد یعقوب زاده عنوان برترین‌ها در بخش آرزوی آبادانی را کسب کردند.

اشتراک‌ها: