همزمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، سومین نمایشگاه بین المللی رسانه و هنرهای تجسمی «بصیرت سلیمانی» برگزار شد .

به گزارش رسانه سمن ها؛ سومین نمایشگاه و ورک شاپ بین المللی رسانه و هنرهای تجسمی «بصیرت سلیمانی»، با حضور سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران، حامد ویس کرمی، مدیر کل تعاون ،کار و امور اجتماعی استان تهران، خانواده های شهدای حرم و امنیت و ۶هزار نفر از کارکنان شرکت های صنعتی و خودروسازی همزمان با تشییع پیکر ۱۸ شهید گمنام دوران دفاع مقدس صبح امروز سه شنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۲ در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد.

سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ به اذعان دشمنان به شکست‌ناپذیری ملت ایران اشاره و عنوان کرد و گفت: دشمنان بعد از فتنه سال ۱۴۰۱ گفتند که ایران اسلامی و ملت آن در هیچ عرصه‌ای شکست‌پذیر نیستند..

سیدصولت مرتضوی، وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی در مراسم اجتماع بزرگ کارگران در مسیر حاج قاسم و رزمایش بزرگ کشوری حیدریون و جهادگران فاطمی و سومین نمایشگاه بین المللی رسانه و هنرهای تجسمی «بصیرت سلیمانی» اظهار کرد: خدا را شاکریم که توفیق داد تا در ایام ولادت بزرگ بانوی دنیای اسلام حضرت فاطمه زهرا و همچنین به مناسبت سالگرد مرد مکتب ساز میدان، حاج قاسم سلیمانی در جوار مرقد منور و مطهر شخصیتی تاریخ ساز، مرجعی جهان شمول و معماری بزرگ، حضرت روح الله حضرت امام خمینی گرد هم آییم.

سمیه ولیان دبیرکل انجمن فرهنگی هنری طلیعه ی آفتاب (فرزندان شاهد و ایثارگر) و دبیر سومین نمایشگاه بین المللی رسانه و هنرهای تجسمی «بصیرت سلیمانی» در این باره گفت : هنر و هنرمند تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند و نباید از تأثیر هنرمندان رشته های مختلف از جمله نقاشی، خوشنویسی، نگارگری و دیگر رشته های هنری در ترویج این فرهنگ غافل بود.

سمیه ولیان، دبیر نمایشگاه و کارگاه زنده هنری «بصیرت سلیمانی» ضمن بزرگداشت مراسم بزرگداشت چهارمین سالگردحاج قاسم سلیمانی و تجلیل و تشییع پاک شهدای گمنام دفاع مقدس و تقارن آن با ولادت حضرت زهرا(س) و بزرگداشت مقام مادر، به حضور و مشارکت هنرمندان در اجرای کارگاه زنده هنری اشاره کرد و در این خصوص بیان داشت: هنر وسیله کشف و شهود و بررسی کننده مساعل بشر است و پیام هنر، معمولاً چیزی نیست که به وسیله ابزار و وسایل دیگر بتواند گفته شود در واقع بخشی از واقعیت ها و یا ابعادی از حقیقت موجود در جهان هستی، فقط می تواند زبان هنری گویای آن باشد، لذا برای حفظ جامعیت نگرش دینی و تأسیس نظام اجتماعیِ استوار بر دین، حضور فعال هنرمندان و نمایش آثارشان تأثیری بسیار مهم دارد و به همین دلیل، تشویق هنرمندان متعهد جامعه و نیز پرورش هنرمند، اقدامی اساسی است.

 

وی افزود: هنرمندان می توانند به وسیله هنر ، محرک نوجوانان و جوانان باشند و آنها را در راستای رسیدن به اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی هدایت کنند، کارگاه زنده هنری بصیرت سلیمانی با هدف بزرگداشت چهارمین سالگردسردار دلها و حمایت از مردمان غزه پی ریزی شد و با همت چندتن ازهنرمندان تجسمی، در مرقد امام خمینی ره برگزار گردید.

پؤوهشگر و استاد دانشگاه ادامه داد : بر اساس بیانات و تعابیر رهبر انقلاب اسلامی شهید سلیمانی قهرمان ملّت ایران است، به خاطر اینکه ملّت ایران داشته‌های فرهنگی و معنوی و انقلابی و ارزشهای خودش را در او متبلور و مجسّم دید.سردار سلیمانی روحیه‌ی فداکاری و نوع‌دوستی داشت، یعنی برایش این ملّت و آن ملّت و مانند اینها مطرح نبود؛ شهید سلیمانی اهل معنویّت و اخلاص وآخرت‌جویی بود و اهل تظاهر نبود.

ولیان افزود : می توان با هم افزایی از این ظرفیت ها استفاده کرد چراکه ما به دنبال هم افزایی هستیم و هدف اصلی نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و هرکجا ” ما ” باشد آن فعالیت به نتیجه می رسد اما هر کجا که ” ما” به ” من” تبدیل می شود کار به نتیجه نمی رسد. بر همین اساس انجمن فرهنگی هنری آفتاب برای سومین سال پی در پی ؛ سومین نمایشگاه بین المللی رسانه و هنرهای تجسمی «بصیرت سلیمانی» در بخش رسانه و هنرهای تجسمی را برگزار نمود .

بنفشه اسداله زاده دبیر بخش هنرهای تجسمی ضمن بزرگداشت سالگرد سردار دلهاو تبریک ولادت بانوی نور حضرت فاطمه (س) بیان داشت: هیچ اندیشه ای بی هنر ماندنی و آفریننده نیست. هنر در جامعه ما، برگرفته از ایمان، اعتقاد و آگاهی ملتی است که هنر را چونان سلاحی بُرنده در پایداری و پاسداری از آرمان هایشان پذیرفته اند و امروز جمعی ازهنرمندان متعهد، با شناخت جایگاه والای خویش و به پشتوانه معارف اسلامی در سالگرد سردار دلها کنار هم جمع شدند تا با نمایش و خلق اثر هنری خود، رشادت، بصیرت و مقاوت شهدا و حمایت از مردمان بی پناه غزه را به تصویر کشند.

در ادامه، گفت: بر اساس بیانات رهبر ما در زمینه‌ی تولید محتوا نمیتوانیم اطمینان کنیم به تصادفات و آنچه پیش می‌آید. باید روی این مسأله -تولید محتوا- طراحی و فکر کرد. ما جوانهای خوشفکر‌و متدین داریم، لذا بر آن شدیم تا در بخش رسانه ، تولید محتوا ، پادکست ، تیزر و‌… فراخوان گسترده ای با موضوع شهادت، ایثار، ولایت مداری و غزه داشته باشیم .

در پایان جناب سرهنگ تقی پور، جانشین سازمان بسیج کارگری کشور با اهداء لوح تقدیر از هنرمندان منتخب بخش هنرهای تجسمی استاد رضا بدرالسما، عباس الفتی، سارا اسماعیلی، زهرا احمدی، مرجان اسفندی میلاجردی، شهرزاد بیاتی، مائده بابایی، مهدی بایمانی، علی پیرانی، حمیدرضا توکلی، رضا جعفری، ملیحه حسینی مطلق، نرگس دانشور، فریبا رخستی، یاسر رحیمی، رحیمه رهنی شهری، صدیقه سلیم جواهری، فاطمه سامی، رضوان شمشادی، مریم صابری، امیرحسن طاس باز، علیرضا قندالی، مهدی کرمی، علی محمدی، میثم نیلی، مجید آریایی نژاد، هنرمندان بخش رسانه ملیکا اصفهانی ، مهدی آمن ، محدثه ارحمی خواجه ، یسنا بلندگرای، هادی بابایی، ناصر دوستی، حسام رنجبر، ملیکا عارف، محمد قناعتی، مهسا منظوری، علی محمدی، امیرحسین نیلی، ‌صادق گلزاری نیکجه و هنرمندان اجرای ورک‌شاپ هنرهای تجسمی شامل سمیه ولیان، بنفشه اسداله زاده ، ملیحه حسینی مطلق ، مریم صابری، نازافرین نادری ، علی پیرانی، امیرحسن طاس باز، شراره زمانی، تقدیر و تشکر به عمل آورد.

اشتراک‌ها: