مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت؛ عصر یکشنبه ۱۲ آذر ماه با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، مدیران و فعالان مراکز مردم نهاد و ۱۵۰۰ نفر از افراد معلول و خانواده‌های آنان در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

به گزارش رسانه سمن ها روابط ، در ابتدای این مراسم پس از پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم، بیانیه روز جهانی افراد دارای معلولیت توسط بلقیس خلوق، از فعالان حوزه افراد معلول قرائت شد.

در این مراسم با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی از دکتر محسن قربانی، پزشک و از فعالان جهادی در مناطق محروم کشور، محمد براتی کارآفرین در زمینه تولید تجهیزات کمک حرکتی (انواع ویلچر در کشور)، امیر رضایی جوان نخبه با بیش از ۱۳۰ اختراع، منیژه منفرد مادر ۸ فرزند معلول، سیما رئیسی از فعالان توانمندسازی افراد معلول و زنان سرپرست خانوار و سهیل معینی از فعالان در امر تدوین قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، با اهدای لوح و جوایز ارزشمند تقدیر شد.

رسیدگی به افراد دارای معلولیت نباید صرفاً به مناسبت ۱۲ آذرماه باشد

در ادامه این مراسم محمد باقر قالیباف وعده داد: یک جلسه نظارتی در صحن علنی مجلس برای مشکلات و مسائل قشر معلول اختصاص خواهد یافت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد مجلس یازدهم توانمندسازی و فرصت‌سازی برای معلولان بوده است، گفت: هیچگاه از یاد شما عزیزان و وظیفه‌ای که نسبت به یکایک شما دارم، غافل نمی‌شوم و تلاش دارم به هر شکل ممکن در قبال شما انجام وظیفه کنم؛ زیرا آنطور که باید حق افراد معلول که بر گردن مسئولین و جامعه است، ادا نمی‌شود.

وی افزود: در دورانی که در شهرداری تهران بوده‌ام، بیش از هر زمان دیگری متوجه شده‌ام که باید به‌طور ویژه به این قشر توجه کرد؛ بنابراین در همه امورات مربوط به افراد دارای معلولیت و خانواده آنان، از نظر و نگاه آنها استفاده خواهم کرد؛ چرا که هیچ‌کس به اندازه افراد دارای معلولیت متوجه نیازمندی‌هایش نیست؛ قطعا پیشنهادهای آنها کارسازتر از هر شخص و ارگان دیگری است.

وی تاکید کرد: مسئولان و جامعه باید تلاش کنند تا با هر هزینه‌ و هر روشی از بروز معلولیت جلوگیری شود.

قالیباف یادآور شد: رویکرد ما از آغاز ورود به مجلس، حرکت به سمت توانمندسازی و فرصت‌سازی برای این قشر از جامعه بوده است. از این رو اختصاص و تحقق اعتبار در این زمینه بسیار مهم است که باید پیگیری شود. در کنار آن اشتغال نیز از موضوعات جدی است که باید مد نظر باشد.

وی تاکیدکرد: رسیدگی به خواسته ها و مشکلات این قشر نباید صرفاً به مناسبت ۱۲ آذرماه باشد؛ بلکه باید در کمپین‌ها و زمان‌های مختلف نیز پیگیری شود.

رئیس قوه مقننه با اشاره به افراد دارای معلولیت نخبه گفت: قشر معلول در عرصه‌های علمی و هنری آثار بسیار فاخری دارند.

این مراسم که به صورت زنده از شبکه خبر پخش شد، از برنامه های متنوعی همچون: قرائت بیانیه روز جهانی معلولان، تقدیر از برگزیدگان دارای معلولیت، اجرای داوطلبانه کنسرت خواننده پاپ ایران (گرشا رضایی)، استندآپ کمدی (ابوطالب حسینی) همراه بود.

این مراسم با همت موسسه نیکوکاری رعد الغدیر و مشارکت موسسه شمس الشموس، موسسه همیاری، موسسه بهشت امام رضا، انجمن برنا و انجمن کوتاه قامتان برگزار شد.

منبع : روابط عمومی موسسه نیکوکاری رعد الغدیر

اشتراک‌ها: