سازمان بسیج مستضعفین و سازمان انتقال خون ایران در یک تفاهم‌نامۀ سه‌ساله، همکاری در زمینه ترویج فرهنگ اهدای خون و تأمین این ماده حیاتی را آغاز کردند.

 به گزارش رسانه سمن ها به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون، سازمان بسیج مستضعفین و سازمان انتقال خون ایران در یک تفاهم‌نامۀ ۹ ماده‌ای به مدت سه‌سال، همکاری در زمینه ترویج فرهنگ اهدای خون و تأمین این ماده حیاتی را آغاز کردند.

 در این تفاهم‌نامه که توسط سردار غلامرضا سلیمانی؛ رئیس سازمان بسیج مستضعفین و دکتر مصطفی جمالی؛ مدیرعامل سازمان انتقال خون به امضا رسید، رؤسای این دو سازمان متعهد شدند که بیش از پیش نسبت به استفاده از ظرفیت‌های استانی و شهرستانی یکدیگر اهتمام داشته باشند.

 بهره‌مندی از ظرفیت و قابلیت بسیج و بسیجیان در توسعه و ترویج فرهنگ حیاتی اهدای مستمر خون از جمله اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

 همکاری سازمان انتقال خون با سازمان بسیج مستضعفین جهت آموزش، به‌ کارگیری و اعزام بسیجیان در امر خون‌گیری از جمله بندهای این تفاهم‌نامه همکاری است.

 لازم به ذکر است سازمان بسیج مستضعفین در همه اصناف، پیوسته حضور اثربخشی در امر اهدای خون و ترویج این فرهنگ نجات‌بخش داشته است. همچنین گستردگی، قدرت سازماندهی، ظرفیت جوانان عضو بسیج، بهره‌مندی از رسانه‌‌های فعال و حضور این نیروی پُرتوان و مؤثر در تمامی اصناف و اقشار، ظرفیت مهمی در پشتیبانی و حمایت از اهدای خون خصوصاً در میان جوانان و بانوان به شمار می‌رود.

اشتراک‌ها: