مدیر آموزش و پرورش سیرجان با اشاره به ساخت ۱۱ مدرسه و در حال ساخت بودن ۲۷ مدرسه در سیرجان، خواستار کمک شرکت‌های معدنی و صنعتی و مراکز تولیدی و اقتصادی به آموزش و پرورش شد.

 به گزارش رسانه سمن ها، عباس عزت‌آبادی‌پور؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان سیرجان گفت: ساخت ۱۱ مدرسه جدید به مساحت بیش از هفت‌هزار متر مربع و ۲۷ مدرسه در حال ساخت با پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۷۰ درصد با همکاری اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و حمایت مجمع خیرین مدرسه‌ساز سیرجان در حال انجام است.

 وی بیان کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی، ساخت دو زمین چمن مصنوعی، احداث چندین کلاس درس ورزش، انجام کف‌پوش سالن ورزشی و ساخت و تعمیر سرویس بهداشتی در ۹ مدرسه در حال انجام است.

 مدیر آموزش و پرورش سیرجان افزود: راه‌اندازی دو هنرستان هنر‌های زیبا و شهید نصیری لاری و دو هنرستان دیگر در آستانه راه‌اندازی با عنوان هنر‌های تجسمی و فنی و حرفه‌ای و اضافه‌شدن رشته‌های جدید ایمنی، آتش‌نشانی و بهیاری در برخی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای شهرستان سیرجان نتیجه تلاش همکاران و دانش‌آموزان آموزش و پرورش این شهرستان است.

 وی در ادامه تصریح کرد: از دیگر دستاوردهای همکاران و دانش‌آموزان آموزش و پرورش شهرستان سیرجان می‌توان به کسب نزدیک به ۴۰ رتبه برتر کشوری و استانی در جشنواره‌های علمی و پژوهشی، کسب دو مدال نقره و برنز کشوری در المپیاد‌های علمی در رشته کامپیوتر و اقتصاد، کسب ۹ رتبه تک‌رقمی، ۲۹ رتبه دورقمی و افزایش چشم‌گیر رتبه‌های سه‌رقمی در کنکور سراسری نظری و فنی و حرفه‌ای اشاره کرد.

 عزت‌آبادی‌پور بیان کرد: با توجه به رشد چشم‌گیر جمعیت شهرستان سیرجان، رشد قابل‌ توجه جمعیت دانش‌آموزی به ویژه پایه اول ابتدایی و وجود استعداد‌های فراوان در زمینه‌های متعدد علمی، ورزشی و مهارتی دانش‌آموزان، از شرکت‌های معدنی، صنعتی و مراکز تولیدی و اقتصادی خواهش می‌کنیم نسبت به ساخت و تجهیز مدارس، اماکن ورزشی و مراکز علمی و پژوهشی یاریگر و یاری‌رسان ما باشند.

منبع: خیر ایران

اشتراک‌ها: