پزشکان فوق تخصص جراحی اطفال مؤسسه خیریه «محکم» فعالیت خود را برای درمان کودکان با بیماری‌های مادرزادی در خراسان جنوبی آغاز کردند.

 به گزارش رسانه سمن ها خوشایند؛ مسئول مؤسسه خیریه «محکم» در استان خراسان جنوبی گفت: یک فوق تخصص جراحی اطفال که از تهران به خراسان جنوبی سفر کرده است از دوم تا هشتم اردیبهشت در بیمارستان رازی به درمان کودکان دارای مشکلات مادرزادی می‌پردازد.

 خوشایند افزود: همچنین از ۱۶ تا ۲۰ اردیبهشت، یک فوق تخصص ارتوپدی به بیرجند سفر می‌کند و در بیمارستان رازی بیرجند مستقر می‌شود. این فوق تخصص صبح‌ها عمل جراحی و عصر‌ها ویزیت بیماران را انجام می‌دهند.

 به گفته وی بیماران برای هماهنگی و نوبت‌گیری می‌توانند از ساعت ۸ تا ۱۳ به صورت حضوری مراجعه کنند یا با شماره تماس ۳۱۶۲۶۰۵۷ تماس بگیرند.

 رئیس هیئت‌مدیره مؤسسه خیریه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی در استان با بیان اینکه تمام هزینه‌های درمانی کودکان رایگان انجام می‌شود، گفت: این بیماران در بیمارستان رازی بیرجند ویزیت و جراحی می‌شوند.

 به گفته وی، کودکان دارای بیماری‌های مادرزادی در استان شناسایی شده‌‎اند، اما چنانچه بیمارانی هستند که نیاز به درمان دارند می‌توانند به این بیمارستان مراجعه کنند.

 خوشایند محدوده سنی کودکان بیمار که توسط این مؤسسه خیریه درمان می‌شوند را زیر ۱۵ سال اعلام کرد.

 لازم به ذکر است، موسسه خیریه «محکم»، مؤسسه‌ حمایت از کودکان با ناهنجاری مادرزادی یا نقص تکاملی بدو تولد است که در سال ۱۳۸۴ تأسیس شده و در سطح کشور نمایندگی دارد. در سه شهر ایلام، زاهدان و بندرعباس این مؤسسه بخش جراحی اطفال را راه‌اندازی کرده است و علاوه بر این، پزشکان این مؤسسه به صورت جهادی به شهر‌هایی سفر می‌کنند که جراح اطفال ندارند و به درمان این بیماران می‌پردازند.

منبع: خبرگزاری صدا وسیما

اشتراک‌ها: