جراحان موسسه خیریه《 محکم 》در شانزدهمین سفر خود به استان ایلام به مداوای رایگان کودکان دارای ناهنجاری های مادرزادی می پردازند.

به گزارش رسانه سمن ها، جراحان موسسه خیریه «محکم» در شانزدهمین سفر خود به استان ایلام به مداوای رایگان کودکان دارای ناهنجاری‌های مادرزادی می‌پردازند.

 هدایت حیدری‌زاده؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اعلام این خبر گفت: مرکز مشارکت‌های دانشگاه علوم پزشکی ایلام با همکاری موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری مادرزادی محکم، از ۲۵ لغایت ۳۰ فروردین ماه در بیمارستان رازی شهر ایلام اقدام به درمان کودکان ایلامی می‌کند.

وی بیان کرد: در این طرح، ناهنجاری‌های مادرزادی گوارشی، مجاری اداری، ارتوپدی (چسبندگی انگشتان، در رفتگی لگن مادرزادی و پای چنبری ) شکاف‌ کام و لب توسط گروه فوق‌تخصصی جراحی اطفال موسسه خیریه «محکم» در استان ایلام و ویزیت و جراحی رایگان کودکان می‌پردازند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: این موسسه تاکنون چندین بار به استان ایلام سفر کرده و طی سال‌های اخیر توانسته است، خدمات شایان توجهی را به بیماران ارائه دهد.

بر اساس این گزارش، دکتر صلاح‌الدین دلشاد؛ مدیرعامل موسسه خیریه «محکم» گفت: پزشکان متخصص از جمله ارتوپد، اطفال، کلیه، گوارش، جراحی طرف قرارداد این مؤسسه هستند که بیماران به آن‌ها معرفی و پس از معاینه به مراکز تخصصی ارجاع می‌دهند.

 لازم به ذکر است،جراحان موسسه خیریه «محکم» همچون پانزده سفر قبلی خود به این استان این بار در بیمارستان رازی شهر ایلام مستقر شده‌اند. این گروه در ۱۵ سفر قبلی خود بیش از هزار و ۳۰۰ عمل رایگان در استان انجام داده است.جراحان موسسه خیریه «محکم» در شانزدهمین سفر استانی خود به ایلام بیش از ده عمل رایگان برای کودکان زیر ده سال انجام داده‌اند.

ناهنجاری‌های مادرزادی به بیماری‌هایی اطلاق می‌شود که در اثر اختلال در روند سیرتکامل رشد برخی از اعضای بدن یا احشا، در دوران جنینی ایجاد می‌شود. بیماری‌های مادرزادی طیف وسیعی از بیماری‌های کودکان را تشکیل می‌دهد.

 تعداد زیادی از این نوزادان بیمار از خانواده‌های محروم و نیازمند هستند و برای تامین هزینه‌های درمانی سختی‌های زیادی را تحمل می‌کنند لذا تعدادی از پزشکان متخصص و جمعی از نیکوکاران رئوف و خیرخواه در سال ۱۳۸۴ اقدام به تاسیس موسسه خیریه حمایت از کودکان با ناهنجاری های مادزادی (محکم) کردند.

اشتراک‌ها: