به گزارش رسانه سمن های شورای اسلامی شهر تهران به نقل از روابط عمومی انجمن فرهنگی و هنری طلیعه آفتاب ؛ به مناسبت روز جهانی هنر، نمایشگاهی با آثار اساتید و هنرمندان هنرهای تجسمی با عنوان «به رنگ بهار»با مساعدت ستاد سمن های شورای اسلامی شهر تهران و به همت دکتر سمیه ولیان و بنفشه اسداله زاده، روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه، April 15 در سایت رسمی ستاد سمن های شورای شهر تهران به آدرس …………………….. افتتاح شد.

سمیه ولیان مدیرهنری نمایشگاه هنرهای تجسمی «به رنگ بهار» با تأکید بر اهمیت برگزار کردن رویدادهای ملی و در اختیار گذاشتن بستر مناسب برای نمایش هرچه بیشتر هنر جوانان این مرزو بوم، بیان داشت: هنر وسیله‌ای برای گفتار فراهم می‌کند و روز جهانی هنرمند برای ارج نهادن به هنر، افزایش اعتبار و شناخت هنرمندان در میان مردم و استفاده از هنر به عنوان یک بیان خلاق انسانی شناخته می‌شود.

ولیان در ادامه افزود: ۱۵ اوریل روزجهانی هنر(World Art Day) یک جشن بین المللی از هنرهای زیبا است که توسط انجمن بین المللی هنر (IAA) به منظور ارتقاء آگاهی از فعالیت های خلاق و هنرمندانه در سراسر جهان اعلام شده است و انجمن بین‌المللی هنر ۱۵ آوریل را به افتخار سالگرد تولد لئوناردو داوینچی که یکی از بزرگ‌ترین هنرمندان در تاریخ و نماد صلح و آزادی بیان است، به عنوان روز جهانی هنر انتخاب کرد. هدف از این روز تاکید بر اهمیت هنر و ترویج آن است.

بنفشه اسداله زاده ، دبیر اجرایی «به رنگ بهار» بیان داشت: بهار جشن طبیعت است طبیعت زیبایی که آدمی را مسحور می‌کند به طوری که از سخن گفتن بازمانده و حرف هایش ناگفته در ژرفای جانش باقی میماندو گل ها لباس های رنگارنگ خود را به تن میکنند تا زیبایی خود را به رخ یکدیگر میکشند، یکی قرمز، دیگری صورتی، ان یکی آبی و بنفش و … و درختان که از بی برگی و سرمای زمستان به ستوه آمده اند سبزپوش میشوند. و اینک نمایشگاهی با عنوان «به رنگ بهار» بمناسبت روز جهانی هنر و تقارنش با آغاز فصل بهار تدارک دادیم تا هنرمندان با نمایش آثارشان، همچون طبیعت رنگارنگ بهار، خودنمایی کنندوبه زندگی‌ همنوعانشان رنگ و نور بخشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۷۰ اثر از آثار هنرهای تجسمی به نمایش درآمده است، افزود: آثاری منتخب از ۲۰۰ اثر ارسالی از اساتید و هنرمندان هنرهای تجسمی کشور چون: احمد خلیلی فرد، رضا بدرالسما، کیومرث قورچیان، محمد سلحشور، محمد علی سبزه کار، داود رواسانی. حسین محجوبی، داورپروین، مرتضی گودرزی دیباج، کاظم چلیپا، حسین نوروزی. سمیه ولیان، ناصر تقی زاده، بهروز بلوری، ملیحه حسینی مطلق، علی پیرانی، بنفشه اسداله زاده، علیرضا احمدی خرم، راضیه احمدی، مرجان اسفندی میلاجردی، سمیه اسفندیاری، مهدی بایمانی، عفیفه بهادری مقدم، شهرزاد بیاتی،معصومه ثابت، معصومه جمال لیوانی، جلال حبیبی، نرجس حسینی، حلیمه رحیمی، گلساره ساداتی، نرگس سدیفی، مریم سروش تبار، رقیه صداقت، مهناز طالبی، اعظم علیزاده نیک، حسین غیوری، مرضیه فقیهی، صدیقه کرمانی، اشرف کمانکش، زهرا کیهانی، نگین معصومی خواه، نازآفرین نادری، مهسا نعمتی، صحرا نویدی بنه کهل، معصومه هزاره، پرنیان یوسف نژاد، گردآوری و در روز جهانی هنر مطابق با(۱۵April) برای بازدیدعلاقمندان به شکل مجازی در سایت رسمی ستاد سمن های شورای شهر تهران ، به نمایش در آمد.

اشتراک‌ها: