همایش مسئولیت اجتماعی شرکتی؛ فرهنگ سازی و سیاست گذاری مشارکت محور در نهم اسفند در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

 

به گزارش رسانه سمن ها، همایش مسئولیت اجتماعی شرکتی؛ فرهنگ سازی و سیاست گذاری مشارکت محور در روز نهم اسفند ۱۴۰۲ در اتاق بازرگانی تهران و با حمایت انجمن جامعه شناسی و انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات برگزار شد.

دکتر بهمن عشقی سخنران کلیدی افتتاحیه و دبیر کل اتاق تهران با اشاره به تاریخ صد و اندی ساله ی این اتاق دد تحولات مهم اجتماعی و سیاسی ، یکی از مسئولیت های اصلی اتاق تهران را مسئولیت اجتماعی دانستند. ایشان با تاکید بر فاصله گرفتن از رویکرد های صرفا خیریه و نوع دوستانه به مسئولیت اجتماعی کسب و کار ها، بر ضرورت بازتعریف مدرن از مسئولیت اجتماعی شرکتی، استفاده از تجربیات بین المللی و اعمال درک نوین مسئولیت اجتماعی در کالبد ایرانی به منظور نجات ایران سخن گفتند.

 

دکتر احمد میدری یکی از اقتصاددانان خوب کشورمان از ضرورت جبران آثار منفی کسب و کار خود تنظیم گری در عرصه مسئولیت اجتماعی و نادرست بودن نگاه خیریه ای صرف به حوزه سخن گفتند.

 

دکتر ارغوان فرزین معتمد با اشاره به محوریت تغییر رفتار انسان در مسیر توسعه، با مروری بر تاریخ مفاهیم پایداری و مسئولیت اجتماعی شرکتی در جهان، به برخی از تجارب و رویه های شرکت های چند ملیتی در عرصه ی تجارت مسئولانه اشاره کردند.

 

دکتر سینا شیخی ، پژوهشگر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی؛ با اشاره به اهمیت و توجه به ایده حکمرانی بر این مهم تاکید کردند که در آغاز مسیر هر تصمیم گیری و سیاست گذاری بایستی ابتدا مشخص شود که در پی ادامه دادن چه الگویی در اجتماع هستیم .

اشتراک‌ها: