رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از اعزام بیش از ۹۰۰ کاروان سلامت و ارائه خدمات دارویی درمانی رایگان به مردم مناطق محروم در ۱۰ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش رسانه سمن ها، وحید سلیمی گفت : از ابتدای امسال، ۹۳۶ کاروان سلامت در مناطق محروم به ۱۸۰ هزار و ۶۵ نفر خدمات دارویی و درمان رایگان ارائه داده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت ۶۸۴ هزار و ۴۰۷ نفر به عضویت هلال احمر درآمده اند که در مجموع یک میلیون و ۷۲ هزار و ۹۷۲ نفر عضو تاکنون از طریق سامانه هلال احمر به جمعیت داوطلبان هلال احمر اضافه شدند.

رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به اینکه در این مدت زمان یکهزار و ۱۲۶ قلم کالا به بانک امانات تجهیزات پزشکی اهدا شده است، توضیح داد: ۹۶ هزار و ۱۹۹ بسته معیشتی بین اقشار نیازمند توزیع و سه هزار و ۷۱۰ سفره افطار در طرح هلال احمر برپا شده است.

وی گفت: از برنامه نذر خدمت نیز ۷۵ هزار و ۹۰۹ نفر بهره‌مند شده‌اند و ۹ هزار و ۳۶۹ بسته معیشتی در قالب نذر خدمت بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

سلیمی درباره برنامه‌های این سازمان برای کمک به دانش آموزان نیز گفت: ۴۷ هزار و ۷۳۲ بسته نوشت افزار در طرح «ارمغان مهر» بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است تا این کودکان در ابتدای مهر مانند سایر همکلاسی‌های خود از این امکانات برخوردار باشند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: ۵۹ هزار و ۷۲۶ واحد خون در طرح «حمایت ماندگار» اهدا شده است همچنین از طرح نیابت «بازدید و دلجویی از سالمندان» ۲۸ هزار و ۷۷۷ نفر بهره‌مند شده‌اند و ۶۳۹ هزار و ۶۹ نفر از خدمات هشت هزار و ۷۲ فعالیت داوطلبی اجرا شده بهره برده‌اند.

وی افزود: ۴۴۵ هزار و ۹۸۳ نفر از خدمات سه هزار و ۷۶ طرح داوطلبی محرومیت‌زدایی با مشارکت داوطلبان حقیقی برخوردار شدند.

 

اشتراک‌ها: