معاون مدیرکل و رئیس آموزش و پرورش سبزوار گفت: ۵۶ کلاس درس در قالب ۱۲ طرح آموزشگاهی طی یکسال گذشته تاکنون به محیط یادگیری  دانش آموزان این شهرستان اضافه شده است.

به گزارش رسانه سمن ها سیدولی‌الله حسینی روز در گفتگو با رسانه ایرنا اظهار کرد: این مدارس که با همیاری اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، اعتبارات دولتی و کمک خیران نیکوکار ساخته شده، سبب افزایش و بهبود سرانه فضای آموزشی مدارس سبزوار شده است.

وی افزود: یکی از این فضاهای آموزشی آموزشگاه شهید میان آبادی از شهیدان حادثه “منا” است که در زمینی به مساحت سه هزار متر و با زیربنای هزارو پنج مترمربع به همت خانواده نیکوکار این شهید و با مشارکت اداره کل نوسازی استان با هزینه ۴۶ میلیارد ریال ساخته شد.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: با همیاری نهادهای اداری این شهرستان ۹ هزار مترمربع زمین برای ساخت مدرسه و فضای آموزشی در مناطق حاشیه‌ای این شهر اختصاص یافته است.

حسینی افزود: با توجه به افزایش جمعیت در مناطق حاشیه‌ای شهر سبزوار، این نواحی طی سالهای اخیر باکمبود جدی فضای آموزشی روبه‌رو بوده است.

وی اظهار داشت: افزون بر یک‌چهارم جمعیت ۲۵۰ هزار نفری سبزوار در مناطق حاشیه ای و سکونتگاه‌های غیررسمی شهر سکونت دارند از این رو ضرورت ایجاد فضاهای آموزشی در این مناطق ضروری است.

افزون بر ۶۰ هزار دانش‌آموز در ۲۸۹ مدرسه شهرستان سبزوار تحصیل می کنند.

اشتراک‌ها: