‍ شهردار منطقه۹ از اجرای برنامه‌های توانمندسازی و مهارت آموزی به کودکان و نوجوانان با هدف ارتقاء سواد رسانه و فضای مجازی و مهارتهای دوست یابی در قالب طرح «فرآموز سیار» خبر داد.

به گزارش رسانه سمن ها ، سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه با اشاره به کارکرد مراکز «فرآموز سیار» گفت: در طرح فرآموز سیار، برنامه‌های آموزشی با رویکرد آموزش مهارت‌های رفتاری به دانش آموزان اجرا و در قالب این برنامه‌ها دانش آموزان ۱۸ مدرسه منطقه۹ از خدمات آموزشی ارائه شده بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: طرح فرآموز سیار در مدارس پسرانه با موضوع “سواد رسانه و فضای مجازی” و در مدارس دخترانه با موضوع “مهارت‌های دوستیابی” به منظور ارتباط دانش آموزان با محیط اطراف و حل مشکلات خود و جامعه و جلوگیری از واکنش‌های نابهنجار اجتماعی و رفتارهای پرخطر اجرا می‌شود.

شهردار منطقه۹ عنوان کرد: طرح فرآموز سیار در قالب یک گروه آموزشی متخصص و هنری به شکل سیار در ۱۰مدرسه دخترانه و ۸ مدرسه پسرانه‌ی ابتدایی منطقه۹ با اولویت محله‌های کم برخوردار حضور یافته و با روش‌هایی از جمله نمایش، قصه‌گویی و مسابقه در تعامل با مخاطبان، خدمات آموزشی سلامت محور را به گروه هدف ارائه می‌کند.

مرتضوی تاکید کرد: آموزش مهارت‌های رفتاری در سنین کودکی و نوجوانی در شکل دادن به رفتارهای سالم و منطقی در ادوار زندگی از جوانی تا سالمندی نقش به سزایی دارد و ضروری است که افراد جامعه از سنین پایه به صورت تعاملی این مهارت‌ها را بیاموزند تا بتوانند در آینده با فراز و نشیب‌های گوناگون زندگی به شیوه موثری روبرو شوند.

لازم به ذکر است طرح فرآموز سیار از ۲۳ بهمن ماه شروع شده و تا ۵ اسفند ماه سال جاری در مدارس منتخب اجرا خواهد شد.

اشتراک‌ها: