در راستای معرفی و تجلیل از دانشجویان فداکار، «سیزدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران»، به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و با همکاری سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

 به گزارش رسانه سمن ها، در راستای معرفی و تجلیل از دانشجویان فداکار، «سیزدهمین آیین اعطای تندیس  ملی فداکاری به دانشجویان ایران»، به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت  علوم تحقیقات و فناوری و با همکاری سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی برگزار  می‌شود.

اهداف سیزدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران عبارت از: پاسداشت ارزش‌های الهی، انسانی و اخلاقی در جامعه؛ به ویژه در میان دانشجویان، ترویج فرهنگ فداکاری، شجاعت، دلاوری و نوع‌دوستی در میان دانشجویان، برانگیختن دانشجویان به مشارکت در کنش‌های امدادی، خیرخواهانه و نیکوکارانه و نمادسازی و الگودهی جوانان و شخصیت‌های فداکار و معرفی به جامعه و جوانان هستند.

 همچنین برای فداکاری حوزه‌ها و مصادیقی مشخص شده است که عبارت از: حضور داوطلبانه در دفاع از کشور، انقلاب اسلامی و حریم اهلال بیت (ع)، ارائه خدمات پیشگیرانه و امدادرسانی داوطلبانه در حوادث و رخدادهای طبیعی یا غیرمترقبه، انجام فعالیت‌های داوطلبانه در امور خیریه و مقابله با آسیب‌های اجتماعی و تأمین ارگان‌های حیاتی بیماران نیازمند از طریق اهدای خون و عضو هستند.

 مشارکت داوطلبانه در سازندگی، آبادانی، محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی کشور، انجام فعالیت‌های داوطلبانه در حوزه‌های سلامت و توانبخشی و انجام فعالیت‌های داوطلبانه در زمینه حفاظت از محیط زیست نیز از دیگر حوزه‌ها و مصادیق فداکاری محسوب می‌شوند.

 نحوه انتخاب دانشجو، گروه دانشجویی و شخصیت فداکار در سیزدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان فداکار از طریق بررسی پرونده آنان در شورای کارشناسی و انتخاب و کسب آرای لازم توسط اعضای این شورا و با حضور ۳/۲ اعضای رسمی جلسه صورت می‌گیرد. تصمیم‌گیری این شورا بر اساس رأی اکثریت مطلق حاضران انجام می‌شود.

 همچنین سازمان‌های همکار موظف‌اند دو برابر سهمیه اختصاصی خود را به شورای کارشناسی و انتخـاب معرفی کرده و اسناد و مدارک مربوطه را در درگاه معرفی‌شده توسط دبیرخانه بارگذاری کنند. سهمیه وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات همکار نیز هر ساله با پیشنهاد شورای کارشناسی و انتخاب، به تأیید شورای سیاست‌گذاری و در نهایت به تصویب شورای عالی خواهد رسید.

 یادآوری می‌شود علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و شرکت در این آیین می‌توانند از تاریخ ۲۵ اردیبهشت تا ۳۰ خردادماه سال جاری، ضمن دریافت فرم‌های ثبت نام، درخواست خود را به نشانی رایانامه tandisjahat@gmail.com ارسال کنند.

اشتراک‌ها: