معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر ضرورت احدث همراه‌سرا برای بیماران به‌خصوص بیماران خاص گفت: احداث همراه‌سرای بیماران به خصوص برای بیماران خاص در استان نیازمند مشارکت و همراهی خیرین و نیک‌اندیشان است.

 به گزارش رسانه سمن ها به نقل از ایرنا، محسن حسین‌میرزایی؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال‌وبختیاری در نشست کمیته بیماران خاص استان با تأکید بر اینکه هر جا مردم پای کار آمده‌اند کار به خوبی پیش رفته است بیان کرد: مشارکت خیرین در بحث سلامت باید همچون حضور نیک‌اندیشان در بحث مدرسه‌سازی سازمان‌یافته در استان پیگیری شود.

 وی بر ضرورت احصای نیازهای بهداشت و درمان و انجام حرکت فرهنگی و بصیرت‌افزایی با هدف تبیین اهمیت و جلب مشارکت خیرین در بحث سلامت تأکید کرد.

 براساس این گزارش، علی مختاری؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال‌وبختیاری نیز بیان کرد: کمبود دارو از مهمترین مشکلات بیماران خاص از جمله بیماران کلیوی، دیالیزی، تالاسمی و هموفیلی در استان است.

 مختاری با بیان اینکه مشکل تأمین داروی بیماران خاص تنها مختص چهارمحال‌وبختیاری نیست افزود: برای تأمین یکسری از داروهای بیماران خاص در استان مکاتبه‌های مکرری با معاونت غذا و دارو انجام شده است.

 وی در خصوص ضرورت احداث همراه‌سرای بیماران اظهار داشت: با توجه به اینکه ممکن است این بیماران از مناطق دوردست و سخت‌گذر برای درمان به مرکز استان مراجعه کنند و مکانی برای اسکان نداشته باشند، احداث همراه‌سرا در استان ضروری است و انتظار می‌رود با تأمین زمین مناسب برای احداث همراه‌سرای بیماران، این فضا با همت گروه‌های جهادی و خیرین احداث شود.

اشتراک‌ها: