یک فرد اهل کاشان، باغ مسکونی خود در روستای کمال‌الملک کاشان با ارزش ۲۰ میلیارد تومان را برای امور فرهنگی، مذهبی و تفریحی وقف کرد.

 به گزارش رسانه سمن ها به نقل از روابط عمومی سازمان اداره اوقاف و امور خیریه، مسلم محمودزاده؛ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان گفت: امیرحسین ستوده یک باب باغ مسکونی خود را در روستای کمال‌الملک به نیت حضرت ولی‌عصر (عج) وقف کرده است. این باغ مسکونی، سه هزار و ۴۵۱ متر مربع مساحت دارد که ۳۰۰ متر مربع آن مسکونی بوده و در یکی از بهترین نقاط این روستا واقع شده است.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان با بیان اینکه ارزش این باغ مسکونی حدود ۲۰۰ میلیارد ریال است، تصریح کرد: واقف نیک‌اندیش این ملک را به نام «مجتمع فرهنگی تفریحی حضرت ولی‌عصر(عج)» نام‌گذاری کرده و هدف و نیت وقف را استفاده‌های فرهنگی، مذهبی و تفریحی اقشار و گروه‌های گوناگون برای اسکان یک شب قرار داده است تا قشرهای متعدد در قالب گروه از امکانات این مجموعه در راستای ارتقای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی همراه با تفریح و نشاط استفاده کنند.

 وی گفت: نامبرده در وقف‌نامه، خود را به‌مثابه متولی موقوفه قرار داده و این موقوفه در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه به ثبت رسیده است.

 لازم به ذکر است، شهرستان کاشان دو هزار و ۳۷۵ موقوفه و ۹ هزار و ۴۸۶ رقبه وقفی با کاربری‌های گوناگون دارد.

اشتراک‌ها: