فاطمه هاشمی: وزارت بهداشت دستور داده که به ما دیگر آمار داده نشود‌

به گزارش رسانه سمن ها،فاطمه هاشمی رئیس NGO بیماری های خاص در گفتگو با یکی از رسانه های کشور گفت: در برخی بیمارستان‌ها هزینه دیالیز را از بیمار دریافت می‌کنند و می‌گویند که شامل بیمه نمی‌شود. بیماری که بیماری خاص دارد باید در یک مرکز درمان شود و‌ در همان مرکز داروی خود را دریافت و تزریق کند. اما درحال حاضر فرد باید به داروخانه برود،‌ بعد به تامین‌اجتماعی مراجعه کند و در نهایت تزریق را انجام دهد.

مافیای دارو یک مساله است اما مساله اصلی نظارت است. چه کسی مجوزها را صادر می‌کند؟ مگر جز وزارت بهداشت کس دیگری مجوز صادر می‌کند؟ مافیای دارو که از آن‌ور مرز نمی‌آید،‌ همه چیز دست خودشان است! ما مدتی برای ۶ ماه داروی دیسفرال را که برای بیماری تالاسمی است به صورت رایگان گرفتیم و در قالب پکیج به بیماران می‌دادیم،‌ بعد از مدتی جلوی این اقدام را گرفتند.

موردهایی سراغ دارم که دارو با ارز دولتی خریداری می‌شده اما در نهایت این داروها در کشورهای اطراف به فروش می‌رفته است

مطابق با آمارها یک درصد جمعیت هر جامعه مبتلا به اوتیسم است. این یعنی حدود ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور مبتلا هستند اما درحال حاضر ۳ تا ۴ هزار نفر خدمات می‌گیرند!‌ بارها خواستیم درباره راه‌اندازی مدارس اوتیسم با معاون اول رئیس‌جمهور جلسه بگذاریم اما با وجود وعده دفتر آقای مخبر هیچ‌گاه این جلسات برگزار نشد.

وزارت بهداشت دستور داده که به بنیاد بیماری‌های خاص دیگر آمار داده نشود‌ اما وقتی به شهرستان‌ها می‌روم،‌ آمار بیشتر شده است.

نباید مساله حجاب را به هیچ ‌چیز ازجمله دارو و درمان گره زد،‌ هر چیزی جایگاه خودش را دارد.

اشتراک‌ها: