جلوگیری از تخریب کامل جداره 《ساختمان پنیری 》با پیگیری یک کمیته مردم نهاد

به گزارش رسانه سمن ها،نمای بیرونی باقیمانده از سال های قبل از ساختمان موسوم به پنیری اثر منوچهر مجذوب از دفتر معماری هوشنگ سیحون روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ساعت ۱۸ عصر در حال تخریب بود.

سجاد عسکری فعال میراثی و دبیر کمیته مردم نهاد پیگیری حفاظت از خانه های تاریخی تهران به روزن آنلاین اطلاع داده است که پس از اطلاع این کمیته از طریق ناظرین مردمی، ضمن تماس با معاون میراث فرهنگی و یگان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران نسبت به تخریب این بنا و جلوگیری از این عملیات ، اطلاع رسانی شد. در نتیجه کارشناسان به محل تخریب بنا  اعزام شدند.

سجاد عسکری گفته است : به نظر می رسد معاون معماری و شهرسازی شهرداری منطقه ۶ بدون توجه به هویت این اثر دستور تخریب این بنا ارزشمند را به دلیل نا ایمن بودن به شهرداری ناحیه ۱ منطقه ۶ صادر کرده بود. اما با پیگیری این کمیته مردم نهاد از شورای شهر تهران و شهرداری ناحیه و منطقه، از ادامه تخریب جلوگیری و داربست ها جمع آوری شد.

عکسری افزود : پس از مذاکره معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان تهران با شهرداری ناحیه ، اعلام گردید با وجود تخریب بنای اصلی در ادوار گذشته، باید جداره بنا حفظ شود و قبل از هر اقدامی توسط شهرداری منطقه، باید از اداره کل میراث فرهنگی استان تهران استعلام شود.

ساختمان پنیری که اکنون تنها جداره نیمه مخروبه ای از آن باقی مانده است در خیابان طالقانی قرار دارد.

اشتراک‌ها: