مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: اولین مدرسه اوتیسم با صرف اعتباری بالغ بر چهار و نیم میلیارد تومان، با همت خیرین تکمیل و تجهیز می‌شود.

 به گزارش رسانه سمن ها، بهزاد محمدی؛ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل در جلسه هماهنگی بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استانداری اردبیل گفت: با همکاری مجمع خیرین مدرسه‌ساز و جذب اعتبارات ملی، اردیبهشت‌ماه شاهد تکمیل و تجهیز اولین مدرسه اوتیسم در اردبیل خواهیم بود و قرار است مبلغ چهار و نیم میلیارد تومان اعتبار اولیه به ۱۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

 وی خاطرنشان کرد: این مدرسه به مدرن‌ترین امکانات و فضای آموزشی خاص بیماران اوتیسم مجهز می‌شود و افتتاح آن را در نیمه اول سال شاهد خواهیم بود.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل به برگزاری بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در اردبیل اشاره کرد و گفت: این جشنواره ۲۷ اردیبهشت در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد. همچنین تلاشمان بر این است تا با همکاری استانداری اردبیل و مجمع خیرین مدرسه‌ساز، میهمانان گرانسنگی را از تهران و حتی خارج از کشور دعوت کنیم تا در این جشنواره حضور پیدا کنند.

 محمدی بیان کرد: در حال رایزنی هستیم تا از صنوف مختلف به ویژه صنعتگران و کارآفرینان در قالب مسئولیت اجتماعی دعوت کنیم تا در این مراسم کمکی را به امر مدرسه‌سازی داشته باشند.

 وی افزود: رویکرد سازمان نوسازی مدارس در بهره‌گیری از ظرفیت خیرین، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است و ما سعی خواهیم کرد تا در این راستا از ظرفیت اتاق بازرگانی، صنعتگران، دانشگاهیان، مهندسان، پزشکان و سایر گروه‌های توانمند مالی دعوت کنیم تا در این جشنواره حضور پیدا کنند.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل از تولید و پخش برنامه‌های رسانه‌ای، تبلیغات و فضاسازی‌های شهری برای برگزاری این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: در سالی که مزین به «جهش تولید با مشارکت مردم» است کمک خیرین و آحاد مردم می‌تواند جهش آموزشی و تربیتی را به دنبال داشته باشد.

 در این جلسه جواد قرآن‌نویس؛ رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان اردبیل نیز بیان کرد: برای ساخت و تکمیل مدرسه اوتیسم خیرین دست به کار شده‌اند و در تجهیز آن از مجموعه خیرین پایتخت نیز استفاده خواهیم کرد.

 قرآن‌نویس در ادامه افزود: خیرین در این سه دهه در ساخت مدارس شهری و روستایی و افزایش سرانه آموزشی سنگ تمام گذاشته‌اند و ما قدردان همکاری خوب اداره کل نوسازی مدارس هستیم که در برگزاری جشنواره بیست‌وششم برنامه‌ریزی مناسب و منسجمی را انجام داده است.

 وی تصریح کرد: برای جشنواره بیست‌وششم از خیرین سایر استان‌ها به ویژه خیر خوشنام جهرمی دعوت خواهیم کرد تا ساخت چندین مدرسه شش و نُه کلاسه را تعهد کرده و در سال‌های آینده شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

اشتراک‌ها: