سومین شماره از پژوهشنامه مطالعات وقف و امور خیریه مشتمل بر ۱۲ مقاله منتشر شد. این پژوهشنامه اولین دوفصلنامه دانشگاهی است که به طور تخصصی به مسائل و چالش های حوزه خیر و نیکوکاری می پردازد.
به گزارش رسانه سمن ها، سومین شماره پژوهشنامه 《مطالعات وقف و امور خیریه》که نخستین شماره این پژوهشنامه در سال جدید محسوب میشود، مشتمل بر ۱۲ مقاله منتشر شد.
پژوهشنامه «مطالعات وقف و امور خیریه» با وابستگی علمی به پژوهشکده مطالعات وقف و نیکوکاری (خیر ماندگار) واقع در دانشگاه اصفهان، اولین دوفصلنامه دانشگاهی است که به طور تخصصی به مسائل و چالشهای حوزه خیر و نیکوکاری می پردازد.
این پژوهشنامه در نظر دارد با پژوهش و تولید علم نافع، نوآور و کاربردی در عرصه مطالعات و مدیریت امر خیر در عرصههای مختلف امر خیر و مطرحنمودن ضرورت نظمدهی و ساماندهی به امور خیریه، فرهنگسازی و ترویج نیکوکاری و اصلاح و بهینهسازی روشهای مدیریت در حوزه نیکوکاری بپردازد.
مقالات منتشرشده و نویسندگان آنها در این شماره از پژوهشنامه «مطالعات وقف و امور خیریه» به شرح زیر است:
مقاله «بررسی تأثیر ترویج فعالیتهای خیرخواهانه در شبکههای اجتماعی بر ارزش ویژه موسسات خیریه (نیکوکاری)؛ تحلیل نقش تعدیلگری منحصربهفردبودن ادراکشده و میانجیگری تجربه برند، مورد مطالعه: خیریه گلستان علی (ع)»: امید بهبودی،سیدمرتضی غیور باغبانی و عاطفه نادرنژاد
مقاله «نوعشناسی اولویتهای ذهنی مدیران خیریههای دولتی و غیردولتی در موضوع مدیریت امر خیر در کشور مبتنی بر روششناسی کیو»: سعید مسعودیپور و فاطمه معصومی
مقاله «سنجش میزان مشارکت کنشگران سازمانهای مردمنهاد محیطزیستی با رویکرد فرهنگ محیطزیستی»: صادق صالحی و پروانه شاطری
مقاله «آیندهپژوهی مؤسسات خیریه (مطالعه موردی: امور خیریه در شهر کرمانشاه)»: سیدفرهاد حسینی،محمدرسول الماسیفرد و معصومه آینه
مقاله «ارتقای فعالیتهای خیرخواهانه با تاکید بر تجربیات دوران شیوع کرونا»: عظیمالله زارعی، محمدابراهیم باقرنژاد حمزه کلائی
مقاله «بهرهوری موقوفات روستایی؛ آیندهنگاری پیشرانهای کلیدی توسعه آن در شهرستان بیرجند»: محمد حجیپور
مقاله «تاثیر بازاریابی خیرخواهانه بر قصد خرید مشتریان و وفاداری آنها نسبت به برند (مورد مطالعه: مشتریان برند اصالت اصفهان)»: نسرین علینقیان وعلی یزدان
مقاله «اثربخشی برنامههای فرهنگی – هنری بهمثابۀ امر خیر در تابآوری بیماران اماس (مطالعه موردی مؤسسه خیریۀ بقیهالله خمینیشهر)»: علی قنبری برزیان، زهرا لطفیفروشانی و احسان آقابابایی
مقاله «شناسایی ابعاد و مؤلفههای ساختار تعاون در ایران با رویکرد وقف و امور خیریه مبتنی بر پژوهش آمیخته»: داود کیاکجوری
مقاله «مفهومپردازی رهبری ایثارگرانه در سازمانهای عمومی: رویکردی مبتنی بر نظریه دادهبنیاد»: امیرحسین عبدالله زاده،سیدمحمد مقیمی وابراهیم مزاری
مقاله «اثربخشی تبلیغات موسسات خیریه: کاربست ارزشهای فرهنگی (موردمطالعه: تبلیغات کمیته امداد امام خمینی)»: ملیحه سیاوشی و فاطمه فیروزی
مقاله «کشف ادراک کودکان دارای اختلال نارسایی توجه یا بیشفعالی از نیکوکاری»: امیر قمرانی و سیده هاجر میراحمدی
منبع: خیر ایران