کلاس های آموزشی هنری همچون سفالگری ، نقاشی و سیاه قلم به منظور توان یابی و ایجاد خلاقیت در بین افراد دارای معلولیت، هفته ای یک روز به مدت دوساعت در خیریه 《 انوار آفتاب》در شهر قم برگزار می شود.

به گزارش رسانه سمن ها، بهرام نصیری نیک؛ مسئول فنی و روانشناس خیریه «انوار آفتاب» گفت: ما از یک سو در این خیریه تلاش می‌کنیم تا تنها مشکل این افراد معلولیت باشد، به این معنا که محدودیتی در زمینه انجام کارهایشان وجود نداشته باشد و آن‌ها را به سمت اعمال خودیاری پیش ببریم و از سوی دیگر می‌خواهیم تا خلاقیت این افراد به منصه ظهور برسد.

 براساس این گزارش، احمدی کبیری؛ استاد حوزه کاشی و سفال در قم هم با اشاره به اینکه هفته‌ای یک جلسه به مدت دو ساعت برای این افراد کلاس آموزش سفالگری برگزار می‌کند، افزود: ما می‌خواهیم این افراد احساس کنند که می‌توانند یک کار مثبتی را در زندگی انجام دهند و اثری را از خود خلق کنند.

حاضر در خیریه انوار آفتاب نیز با بیان اینکه با شروع کار مهم نبود این افراد به چه میزان پیشرفتی می‌رسند، گفت: مهم این بود که حس ارزشمندی، توانایی و عزت نفس را در این بچه‌ها تقویت کنم تا «نمی‌توانم‌ها» و اضطراب‌هایی که در جامعه و خانواده به آنها القا شده را کم کنم.

 لازم به ذکر است، خیریه «انوار آفتاب» در میدان شهید محلاتی قم قرار دارد و همه افراد می‌توانند با حضور در این مرکز از آثار هنری ساکنان این آسایشگاه حمایت کنند.

 آسایشگاه سالمندان و معلولین قم یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین مراکز نگهداری و توانبخشی شبانه‌روزی کشور است که با کمک مردم نیکوکار اداره می‌شود. این آسایشگاه خیریه در حال حاضر پذیرای بیش از ۴۲۰ نفر از سالمندان و معلولان ذهنی است که نیمی از سالمندان و حدود ۲۵ درصد معلولین مقیم این مرکز، بی‌نام و نشان و بی‌‌سرپرست هستند.

اشتراک‌ها: