دو میلیارد نفر در جهان هنوز بدون آب آشامیدنی سالم زندگی می‌کنند و تقریبا نیمی از جمعیت جهان حداقل برای بخشی از سال با کمبود شدید آب مواجهه هستند.

به گزارش رسانه سمن ها، به مناسبت ۲۲ مارس؛ روز جهانی آب مروری بر ابعاد بحران آب و فرصت های بین المللی برای سازمان های غیر دولتی و خیریه ها در این زمینه داشته ایم .

سازمان ملل متحد ۲۲ مارس( امسال مقارن با سوم فروردین ) را روز جهانی آب نامگذاری کرده است. موضوع امسال این روز جهانی استفاده از آب برای صلح است. اهمیت آب برای جامعه جهانی از منظر سیاسی و اجتماعی تا بدان جاست که سازمان ملل متحد، اعلام کرده است؛ ما در دورانی بسر می بریم که آب با صلح پیوند عمیقی خورده است. آب می‌تواند باعث صلح شود یا با جرقه ای درگیری ایجاد کند .

همکاری بین المللی برای آب

کشور ها، سازمان های بین‌المللی، خیریه ها و سازمان های غیردولتی بسیار به مسئله آب و توسعه توجه داشته اند و با یکدیگر همکاری می‌کنند.

مسائل مدیریت منابع آب باید در سطوح محلی ، ملی ، منطقه ای و بین المللی مورد توجه قرار گیرد. همه ذینفعان، از جمله آنهایی که در دولت، سازمان های بین‌المللی،  بخش خصوصی، جامعه مدنی و دانشگاهی هستند باید با توجه ویژه به معیشت فقرا و آسیب پذیرترین افراد مشارکت داشته باشند.

صلح و به تبع آن مشارکت و همکاری همگی اجزای یک سیستم هستند که هیچ یک بدون دیگری کار نخواهد کرد بدان معنا که بدون آنها مسئله آب به تنش و درگیری می انجامد.

اشتراک‌ها: